Поради для бізнесу, що робити з найманими працівниками під час обмежень введених у зв’язку із пандемією COVID 19

Перш за все, слід зазначити, що Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», яким внесено зміни до Кодексу Законів про Працю. Вказані зміни стосуються відпусток за власний рахунок.

Так, до змін Законом встановлювалось, що тривалість відпустки за власний рахунок не може перевищувати 15 днів на рік, (ст. 85 КЗпП України), а змінами вказану норму доповнено та зазначено, що у разі встановлення Кабінетом Міністрів України карантину відповідно до Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" термін перебування у відпустці без збереження заробітної плати на період карантину не включається у загальний термін, встановлений частиною другою цієї статті", тобто у зазначені 15 днів.

Також відповідні зміни Рада внесла і в статтю 26 Закону України "Про відпустки", доповнивши її частиною третьою такого змісту:

"У разі встановлення Кабінетом Міністрів України карантину відповідно до Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" термін перебування у відпустці без збереження заробітної плати на період карантину не включається у загальний термін, встановлений частиною першою цієї статті".

Інших змін законодавство, що регулює правовідносини між працівником і роботодавцем, Радою не прийнято.

Таким чином, законодавець сам вказує на необхідні дії для роботодавців, які на час встановлення карантину фактично зупинили здійснення своєї господарської діяльності.

Тобто, за наявності згоди працівника останній може скористатись своїм правом піти у відпустку без збереження заробітної плати.