Адміністративна відповідальність за порушення правил карантину

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» внесено багато змін, в тому числі до Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Так, згідно вказаного Закону доповнено статтю 44-3 (Порушення правил щодо карантину людей), згідно якої: «порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами,-

тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

Крім цього, зазнала змін і норма щодо процедур закупівель.

Зокрема, абзац перший частини першої статті 164-14 викладено в іншій редакції, але про зміни в процедурі закупівлі розкажу згодом.

Сьогодні я зупинюсь на порушенні правил карантину.

Давайте спочатку розберемся, що таке карантин і санітарно-гігієнічні, санітарно-протиепідемічні правила і норми, передбачені Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", а також що таке рішення органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами.

Відповідно до Закону: «карантин - адміністративні та медико-санітарні заходи, що застосовуються для запобігання поширенню особливо небезпечних інфекційних хвороб;

санітарно-протиепідемічні правила і норми - нормативно-правові акти (накази, інструкції, правила, положення тощо) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я (МОЗ), вимоги яких спрямовані на запобігання виникненню та поширенню інфекційних хвороб».

Рішення органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами – це будь-які рішення Київської міської державної адміністрації, адміністрацій областей, міських, селищних та сільських рад, які стосуються боротьби з інфекційними хворобами. 

 Тобто, якщо особу намагаються притягнути до адміністративної відповідальності за порушення зазначених правил, норм чи документів, необхідно переш за все переконатись чи є вони діючими на момент складання протоколу, і чи розповсюджується їх дія безпосередньо на особу, яка притягується.

Крім цього, не всі мають право складати такий протокол, так, згідно вимог ст. 255 КУпАП, протоколи за статтею 44-3мають право складати: національна поліція, органи охорони здоров’я, органи державної санітарно-епідеміологічної служби, посадові особи виконкомів.

Інші особи не мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення за вказаною статтею.

Крім того, у разі складання вказаного протоколу, орган, який його склав, зобов’язаний передати його з іншими матеріалами, які доводять вину особи, до суду.

Лише суд приймає рішення про визнання вини та накладання штрафу.

Тому, у разі складання на Вас чи на знайому Вам особу протоколу про адміністративні правопорушення завжди користуйтесь своїм правом на правовому допомогу адвоката. А адвокатське бюро «Юридична фірма Михайла Куяна» допоможе у будь-якій ситуації захистити Ваші права.